luni, 4 februarie 2013

Mai exista Bun Simt ?

Azi am sa vorbesc de bunul simt si de tot ce implica el. Un subiect destul de delicat avand in vedere ca e din ce in ce mai rar intalnit si ca posesorii lui sunt la fel de rari si ei. In urma cu ceva timp decis sa testez reactiile oamenilor si cum vad ei un om care are bun simt. La inceput aveam cateva urme de speranta cum ca am sa gasesc persoane care apreciaza omul de bun simt…insa asteptarile mele nu s-au concretizat pe cat vroiam. In interactiunea directa sau virtuala cu anumiti oameni am constatat ca am esuat lamentabil si ca cei pe care i-am gasit cu bun simt ii pot numara lejer pe degetele de la o mana si ca imi mai si raman doua degete libere. Unde a disparut bunul simt, unde sunt oamenii care puneau accent pe respectul de sine si al celor din jur…? Au disparut si ei precum unele specii de animale…care au fost vanate excesiv doar din dorinta de a vana si de a demonstra superioritatea. De ce oamenii imorali ii “omoara” incet si dispretuitor pe cei morali. Oare din nesabuinta noastra vom “ucide” si ultima speranta a bunului simt si a integritatii morale. Vom regreta noi oamenii vreodata ca am ucis credinta, cultura, ratiunea si ca in curand vom ucide si bunul simt ?

2 comentarii:

  1. Este adevarat ce spuneti dar din pacate chiar si cei de mai in varsta , care au mai apucat niste modele sau au avut un alt tip de aducatie sau motivatie , s-au lasati dusi de val ..dupa interes sau pur si simplu nu le mai pasa ... Mai trist este cand constati sa si cei pe care-i considerai prieteni de o viata , adica de peste 40 de ani... in cazul meu ...in loc sa se bucura ca mai traim , ca ne mai interesam unul de altul, nici in al XII-lea ceas nu stie cum sa profite intr-un fel sau altul.Aveti dreptate si va felicit pentru materialul publicat, concis si la obiect ...si de bun simt , ca tot vorbim de el ..Da, cel care au avut vreodata un dram de minte, de Dumnezeu si de iubire neconditionata pentru aproape va suferi si va privi neputincios la ce se intampla in jur ..Daca am avut curajul sa spun ca unele lucruri nu sunt corecte , ca nu asa se procedeaza , ca istoria este masluita si alta este realitatea ..m-am trezit pusa la colt si cu tot regretul a trebuit sa-mi pastrez opiniile dar sa-mi - parasesc - prietenul din copilarie, pe care-l regasisem dupa atata amar de vreme dar viata il ticalosise .Va urez succes in demersurile viitoare si sa nu va abateti niciodata de la propriul sistem de valori .

    RăspundețiȘtergere
  2. As dori un schimb de link/banner .....http://aethra-j.blogspot.ro/ .....astept un mesaj ....toate cele bune !! :D

    RăspundețiȘtergere